Naar boven

Het merk in beeld: A fish named fred & Opus

Door Kim Evers - 02 november 2017 - Merk in beeld

Merk in beeld: A fish named fred

Het ontstaan van A fish named fred

Het merk a fish named fred is opgericht uit de overtuiging dat de wereld wat extra’s nodig had wat betreft kleur en plezier. De meeste modewinkels bieden een door hen geselecteerde collectie aan. A fi uit de kom te springen en de alledaagse gewoontes te verbreken. Het merk is in de afgelopen 6 jaar uitgegroeid tot een wereldwijd erkend kleding merk en heeft klanten inmeer dan 26 landen.




De ontwerpfilosofie van A fish named fred

Met kleurrijke en originele ontwerpen houdt A fish named fred iedere collectie fris en is deze collectie onmogelijk te missen in de winkels.
Het merk is voor alle leeftijden, alle beroepen en alle nationaliteiten.
De kleding van A fish named fred wordt makkelijk herkend aan de kleurrijke patronen en grafische prints.




Merkpersoonlijkheid

- Kleurrijk
- Grafische patronen & prints
- Full-range fashion





De missie van A fish named fred

Er zijn in het leven genoeg saaie dingen, maar je bent bij A fish named fred op de juiste plaats aangekomen om vrij te komen van deze grijze massa.
Bij A fish named fred zijn ze allergisch voor de standaard dingen, daarom kiezen ze voor de kleurrijke en originele dessins in hun ontwerpen.
Het leuke is dat 100% van de mannen die hun producten dragen , verre van saai zijn.
De ‘’Freds’’ kunnen niets veranderen in iets, grijs tot kleurrijk en gewoon in legendarisch.
‘’Word een Fred en stop met zoeken, het is tijd om trots te zijn en op te staan! ‘’

Merk in beeld: Opus 



Het ontstaan van Opus

De start van Opus was er bij het idee om broeken te gaan ontwerpen en maken onder de naam OPUS. Dit was in het najaar van 2000. Opus is begonnen als deze broekenspecialist en heeft zich ontwikkeld tot een merk dat ontwerpen maakt en complete outfits aanbiedt.  Natuurlijk is het belangrijk om nauwkeurig te zijn, en het is daarom belangrijk om te weten wat modetrends zijn en wie in de mode is. Dat zijn vrouwen die hun leeftijd niet bepalen, maar hun stijl: vrouwelijk, casual, duidelijk en individueel.
Door jaarlijks 12 modecollecties te maken, helpt Opus vrouwen bewust te worden van hun persoonlijke expressie en deze door kleding te laten leiden. 


Waar staat Opus nu?

Op dit moment heeft Opus ruim 500 werknemers en zorgen ze dat het bedrijf voortdurend groeit. Opus wordt hierbij consequent ondersteunt door een internationaal netwerk van specialisten en dienstverleners die met dezelfde ambitie hun werk uitvoeren als de werknemers van Opus zelf. 


De ontwerpfilosofie van Opus

De ontwerpfilosofie van Opus richt zich op de hedendaagse kunst op de campus waar de ontwerpen worden gemaakt. De kunst op de campus is erg veelzijdig en uiteenlopend. De werken zijn vaak in dialoog met architectuur, de natuur en het milieu. Dat maakt het tot een geweldige sfeer die de kunst afgeeft.

De collecties die worden ontwikkeld zijn volgens de esthetische aspecten aan het milieu aangepast. Sommige collecties lijken getuigen van onze reis door de wereld. Er wordt veel geholpen door vrienden en zakenpartners. De selectie staat voor de unieke smaak en creativiteit van het netwerk van Opus.




Merkpersoonlijkheid

- Vrouwelijk
- Casual
- Duidelijk
- Individueel
- Puur